tisdag 3 mars 2009

Bibiotekarierna tror nog inte på att ett gott skratt förlänger livet

Jag sitter på biblioteket och har hamnat på Tjuvlyssnat.se igen. Jag är tydligen på ett väldans flabbhumör för på vissa inlägg kan jag verkligen inte hålla mig för garv, det är underbart vad vissa individer kan kläcka ur sig. Tack för eran dumhet, jag kommer leva ännu ett par minuter till.

Tåg, Värnamo - Göteborg
Tåget har lämnat stationen men efter en stund bromsar det in och en knastrig röst hörs ur högtalaren.
Högtalarröst: Vi får ursäkta för att vi har stannat. Men det är en dvärg som har hängt sig på spåret.
Flera av passagerarna tittar förvånat på varandra. Efter en stund knastrar det till i högtalarna igen.
Högtalarröst: Nu menade jag inte en sån dvärg, utan vi kallar ju våra ljussignaler för dvärgar!


Kille 1: Men tjena! Det var sjuuukt längesen!
Kille 2: Tja! Ja det var sjuuukt längesen!
Kille 1: Bodde inte du i Norrköping?
Kille 2: Nja. Jag bodde i Linköping ett tag för längesen.
Kille 1: Ja just det Linköping. Är det du som har skitit på muggen?
Kille 2: Nä, men jag önskar att det var jag.
Kille 1: Okej, ha det!
Kille 2: Okej, vi hörs.

McDonalds, Skärholmen
Tjej 25+: Är det smultron i den? (pekandes på Strawberry surprise McFlurry)
Kille 25+: Om det är smultron i Strawberry surprise? Nej det tror jag inte, men det kanske är det som är överraskningen.

Kille ~25 sitter och pratar i mobil med headset.
Pojke ~4 (viskar högljutt till sin dagisfröken): Fröken, han har en osynlig kompis! Jag sa ju att det fanns!

Tunnelbanan, Stockholm
(Man 30+ med pojke 6+ sitter mittemot en man med handen övertäckt för mun och näsa, tittandes ut genom fönstret)
Pojke 6+: Pappa, varför håller han handen för sådär?
Man 30+: Jag vet inte, han vill nog vara ifred. (Paus)
Pojke 6+ (till mannen mittemot): Du, skäms du för något? Har du ett tryne, eller?

Man ~40: Du har bredband va?
Man ~25: Japp!
Man ~40: Och DVD-brännare?
Man ~25: Ja, det med.
Man ~40: Kan inte du bränna en DVD med porr till mig då?
Man ~25: Eeh, jo det kan jag väl…
Man ~40: Bra, jag betalar skivan och så…
Man ~25: Visst!
De fortsätter att äta.
Man ~40: Och du, kan du inte ta med den där "Hitta Nemo" också?

(Man 40+ ropar efter personal i bagageförvaringen)
Man 40+: Hallå, jag råkade stoppa in nyckeln i myntinkastet! (Paus). Hallå, jag råkade stoppa in nyckeln i myntinkastet och nu får jag inte ut den!
Personal (man) 50+: Jasså, hur lyckades du med det?
Man 40+: Ja, jag blev också förvånad att den passade men det gjorde den.

Man 30+ #1: Shit alltså, min morsa tjatar så mycket om alla som fått barn, som att jag också borde skaffa.
Man 30+ #2: Åh, men ligg med din tjej så blir det ju en bebis, det är ju hur lätt som helst.
Man 1: Mmm, men vaddå liksom, läskigt.
Man 2: Hmm, hade inte ni skaffat en katt förresten?
Man 1: Ja, men den är ju kastrerad!

(En mamma 35+ och hennes son 3+ är inne i ett toalettbås på en offentlig toalett).
Sonen (högt och ljudligt): Mamma, har du OCKSÅ blöja?!

På en strand i Göteborg
Tjej 16+: Titta vad många flygmyror!
Kille 18+: Mmm..
Tjej 16+: Undrar ifall de alltid är flygmyor eller i fall de utvecklas till det.
Kille 18+: Jag vet inte.
Tjej 16+ (tänker efter): Alltså typ som pokémon.

1:ans buss, Fridhemsplan
Kille ~15 kommer på bussen och hejar på kvinna ~50 som verkar vara hans mamma.
Kvinnan: Varför haltar du?
Killen: Jag sträckte mig i en böghög i skolan.
Kvinnan (förskräckt): EN VAD?!
Killen: En böghög!
Mamman: Men du har ju flickvän?!

Två tjejer ~16 sitter på ett fik och diskuterar.
Tjej 1: Du, jag kom på en sak.
Tjej 2: Vadå?
Tjej 1: Du vet den där visan "Ekorr'n satt i granen"? Lyssna på texten: "Ekorr'n satt i granen, skulle skala kottar, fick han höra barnen, då fick han sa bråttom, hoppa han från tallegren…
Tjej 2: Jaha?
Tjej 1: Liksom hur fan hann han byta träd mitt i sången?

Inga kommentarer: