torsdag 19 februari 2009

Que pasa!?

Jag blir mörkrädd av vad folk egentligen slösar sin energi på och vad de anser sig vara viktigt. Vårat samhälle är så ytligt och inbilskt att jag känner mig alldeles hjälplöst matt. Vad ska man göra för att dra ut människor ur sina små bubblor? Använda grovt våld eller springa runt och sticka hål på dem en och en?
För bövelen, vad spelar det för roll att din handväska matchar dina skor? Blir världen bättre av att du har den senaste innegrejen? Är din väg till lycka alla dessa öl på fredagskvällen? Varför är det så betydelsefullt att ha ett megamonster till TV? Så att du kan sitta där och glo på alla "förbättra mitt hem/utseende/klädstil/pojkvän/städvanor/vikt-program för att få känna sig bättre än dem istället för att trycka på offknappen och hitta livet som pågår där utanför dörren.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej fröken :)
Jag hoppas du inte är fullt så ond på mig nu..Har förklarat lite lätt :) Hade du det bra i cuba? :D

Anonym sa...

Hej hej! Yes gården heter Björksättra och ligger i Huddinge.. Mellan Huddinge centrum och lissma/länna! Kram Sandra

VV-speak sa...

Hejja Michelle blogga mera
om sanningar vi inte kan dementera
skriv om dina stora drömmar
dina busar samt massa andra