söndag 15 februari 2009

Du har vingarna, men inte viljan att flyga..

Jag blir så arg och less på somliga individer, som bor i ett av världens bästa länder - på vissa sätt - men väljer att låta livet bara rinna iväg. Du har ALLA möjligheter att göra precis vad du vill och vad du önskar, men ser inte längre än dit stortånageln räcker. Så många människor som jag har mött har så stora drömmar (vissa om saker som du och jag tar för givet) men har en minimal eller ingen chans alls att förverkliga dem. Nog för att vårat avlånga land är grågrått och oerhört tråkigt ibland, men det finns tusen och tusen av vägar omkring oss för dem som väljer att se dem. Säg inte att det inte går, säg inte att du inte orkar eller att det är för sent.

Öppna dina igengrodda ögon och gör mig en tjänst - förverkliga dina drömmar, stora som små. För min skull, för din skull och för alla dem som fått sina vingar avslitna.

Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, va hemskt det är det där. Har ingen aning om vem du pratar om men ibland är tummen ur röven det som behövs, för många av oss.

Anonym sa...

Mycket bra inlägg tycker jag.
Håller helt med dig. Det är allt för många som låter sitt liv rinna iväg utan att leva det.
Det är det som känns så bra med min flytt, att jag kommer påbörja min livsdröm, och det är någonting jag värderar otroligt högt.

Joel Alvarez sa...

världen är din.. bara o börja ta för sig..