tisdag 9 september 2008

Villkommen zu mich!

Nu har jag ju en fungerande lur och till och med börjat få ordning på hemmet. Slå en pling och kom och hälsa på vettja! Jag har massor med kuddar, ett fint bord och nya tenypor.
Hörrö!

Okej. Face it. Nu är det höst.
Mössa. Vantar. Helt lugnt.
Bara den där förbannade snön håller sig borta så länge som möjligt, annars måste jag rymma igen. Förstår inte riktigt varför jag tycker det är så hemskt med snö, men jag får rysningar bara av tanken på att halka omkring på det där vita, knarriga.
Dock så är det oerhört mysigt med julmarknad.
Tusentals små underbara lampor över hela parken.
Få arbeta i långa, lurviga luvor som man kan snurra runt halsen.
Långkalsonger och människor som är lättare att glädja än vanligt.
Kramas med folk som är som en extra-familj.

Inga kommentarer: