fredag 26 september 2008

Smärta och virvlande löv som fyller tomrum

Fredag. Borde man inte göra något normalt? Socialt.
Ska fundera på saken.

När är det den stora höst-depressionen ska slå till? Kanske någon som har ett exakt datum så att man kan förbereda sig ordentligt.
Har redan haft en miniversion av den så jag tänkte att jag ska försöka att hålla mig kvar uppe på krönet så länge som det bara är möjligt.
Jag saknar att vara sådär obotligt naiv att tro att man är starkast, bäst och klarar av att göra allt som man bara vill och kan. Då klarade jag av så mycket.
Det är INTE okej att ha sådan här träningsvärk efter ridningen. Förr kunde jag rida åtminstone fyra-fem hästar om dagen utan att känna det minsta. Måste bero på åldern?
Men det är en skön smärta.
Man känner att man lever.

Inga kommentarer: