onsdag 24 september 2008

Däbbt i däsan på jopped

Äntligen får man något vettigt gjort.
Kryper ut ur mitt kyffe och börjar bli lite mer mig själv igen.
Häst och hundhuset. Otroligt lugnt, folk har inte så mycket slantar nu såhär dagen innan löning antar jag. Rita påsar till grisöronen. Plocka bland borstar och kratsar. "Ded blir sjuddiodre kronor". Packa upp handskar och västar. En sån vill jag ha. Två sådana. Damma av hyllor. Leka med världens minsta och vindögdsaste Chiuaua-valp som kommer in (jösses Amalia, de är ju yttepytte som små ekorrar). Prata med folk som känner folk där man har ridit och jobbat. Bråka lite med kassaapparaten som inte är min bästa vän. Det var skönt att jobba igen. Göra nytta.

Jag har funnit märkliga blåmärken på knäna efter måndagen. Har inga minnesluckor, inte vad jag minns i alla fall. Men en promenad in the middle of nowhere mitt i natten efter att någon hojtat till på nattbussen och tyckt att det var ett lämpligt ställe att kliva av på. Men det var trevligt. Fick dock världens förkylning. Mindre trevligt.

Hästarna imorgon.
Hittar min förlorade hälft igen.
Min anledning till att andas. Äta. Leva.

Inga kommentarer: