fredag 1 augusti 2008

Roadtrip a la Stockholm

Sommarens premiärdopp igår. Woho.
Vi åkte ut till Årsta havsbad och svalkade oss. Fast jag kan ju inte påstå att jag är något badlejon direkt, gillar inte riktigt vatten. Kände mig som en klimakterietant som hellre sitter på stranden än plaskar runt. Å andra sidan lekte vi i klätterställningen, så då jämnar det ut sig. Åt vindruvor och vattenmelon och bara var. Vi såg en tutte, snopp, tutte och oh - rumpa (eller hur var det nu?)
Trevligt i alla fall hur som helst. Åkte förbi Berga och alla gamla minnen, kändes märkligt att vara där med Grönan-gänget. Sightsing genom enorma Västerhaninge, över till Julietas våning i Handen och vidare en snabbis mot min lya i Huddinge. Vi landar till sist hemma hos Nina i Kärrtorp, där jag också har sprungit runt som liten eftersom jag växte upp i Bagis/Skarpnäck. Hon vann priset för bästa balkongutsikten i alla fall. Och godaste kaffet.
Hem till Foffe på söder för att hämta bio-biljetter och sen slår vi oss ner på Victoria för att se Läderlappen fightas mot en grym Heath Ledger.
Meeeera mys.

Inga kommentarer: