måndag 25 augusti 2008

Slutet på det gröna

Dessa pubkvällar.
De blir alltid så märkliga till slut. Ord som värmer ända in i själen och sanningar som berättas för att virvla upp det gamla i bröstet. Nya känslor som ska ersätta och reparera.

Rörigt i kropp och knopp.
Till den grad att min mobil försvann mitt i alltihop. Borttappad, stulen eller så har den tröttnat på mig och beslutade sig för att vandra hem med någon. Inte för att jag förstår varför någon annan än jag skulle ha den minsta gnutta glädje av den. Gammal, trasig och halvt fungerande samt blivit tappad både i en Berga-toalett och i kärlekstunneln och varit både lite här och var. Har dock tre års bilder i den och massvis av ovärdeliga nummer till personer bland annat i utlandet som jag inte kommer få tag i på annat sätt.
Inget ont som inte har något gott med sig.. Fick en liten promenad med trevligt sällskap till centralen i alla fall. Nattbuss hem och var i säng omkring femsnåret.
Kryssning ikväll. Känns som att det kan bli lika galet det här.

Inga kommentarer: