fredag 22 mars 2013

Jobbigt att jobba?

Äntligen kom den tillbaka, den värmande solen. Det droppar från istapparna och man blir bländad av snön på marken. Men det känns ju inte alls som att det bara är sex veckor kvar tills Gröna Lund öppnar, det ska ju hinna bli vår. På riktigt! Bort, fördömda snö!
Igår sa Camilo att, om man arbetar med det man älskar - då jobbar man ju egentligen inte. Han syftade på mitt arbete, som jag har gett hela mitt liv för. Men det är jag så tacksam över. Det ÄR mitt liv, det är mitt jobb. Same, same. Han sa också " fast då jobbar du inte på Grönan heller". Det är jag beredd att hålla med om. Jag skulle kunna göra göra det gratis. Låt mig bo i Pettson och Findus hus och ge mig några våfflor om dagen, eller den goda thai-maten som finns i parken - så kan jag arbeta utan att få betalt. Fast, utan pengar.. då skulle jag behöva fara till sydamerika i en av de flygande elefanterna.

Inga kommentarer: