måndag 22 februari 2010

Zombie

I veckan har vadergudarna varit snalla mot oss och en dag kunde jag till och med jobba i linne. De andra undrade lite, men jag utbrast "It`s summer!". Josep kom ridandes pa Nena och hans forsta reaktion var "You are white" med ett leende. Oh, men tackar. Vad forvantar ni er av den svenska tjejen?
Igar natt kunde jag inte sova. Tog mitt tacke och gick in till den tomma baren och spenderade hela natten framfor tvn, sa jag var lagom pigg igar. Men Mari och jag var ute och busade med hastarna sa jag vaknade. Fina, fina Bolero. Ar nog allt lite kar. Mari red fram till fonstret till baren och bestallde en donout. Orlando sag forvanad ut men stack nastan in huvudet for att se vad de hade for sig dar inne. Jag skrattade sa jag grat.
Sitter pa mitt internetcafè vid La Rambla som vanligt. Ska ut och trangas bland folket snart. Solen skiner och turisterna gar med sina kameror och fotas med alla knasiga artister som star langs med gatan. Pa torsdag kommer la familia ner och da far jag offra mig och turista mig lite jag med. Men pa lordag ar det Barcelona-Malaga som galler. Nu javlar! Barça!

1 kommentar:

Helen sa...

Vill också ha sol! Har du inga bilder på dina vackra hästar?!