tisdag 14 oktober 2008

Lejonet slickar sina sår och spinner

Blev ju inte riktigt som jag hade tänkt mig. Men i magen så känns det okej ändå. Som det stod i dagens horoskop, "allting händer av en anledning". Jag bör tro på det.
Upp och fixa stallet, ut med hästarna. Hittade en massa nya fina vägar, en av dem ledde till en underbar liten å där vattnet ringlade sig fram bland löven. En hare skuttade förbi och säkerligen så sitter det minst ett dussin andra varelser och betraktar oss som vi gör med dem. Stod där en stund helt stilla och bara iaktog naturen tills Gossip fick nog och ville vidare.
Sprang en runda efter jag pysslat med min nya dator (fick den, bara sådär. Gudomligt snällt!), det var ett tag sedan nu och varje gång jag känner hur kroppen får jobba sådär lagom mycket så fylls jag av känslan "Jaaa, men just det. Det var så här skönt det var". Och kroppen tycks andas ut av lättnad.

Försöker att ta tag i en sak i sänder nu. Ofta blir det så att jag sätter igång tusen saker på en och samma gång, för då kanske jag lyckas med åtminstone hälften av dem?
Och alla mina underbara vänner! Om jag inte hör av mig är det för att i min överbelastade hjärna får det bara plats ett visst antal saker åt gången. Ring eller messa och påminn mig när ni känner er bortglömda!
Peace.

Inga kommentarer: