fredag 3 oktober 2008

Krig med en skithög

Idag såg jag många tecken på att sommaren inte riktigt vågat släppa greppet än. Hemska små fästingar på mularna, dinglande blåklockor bredvid stigen, en surrande, förvirrad geting och massvis av omkringrusande spindlar på en solvarm sten. Även en liten gräshoppa studsade förbi. Fast det är möjligt att all denna aktivitet pågick just på grund av att den varma årstiden dör ut snart. Jag menar, hur lugnt skulle vi ta det om världen höll på att gå under?

Ösregnade under förmiddagen, var rätt mysigt att pyssla i stallet medan det smattrade och hade sig på taket. Men till slut så måste man ju ut i det härliga. Jag kom inte upp på gödselstacken med kärran då det var överfullt, så fick stå och balansera på plankan medan jag försökte att skotta över allting istället. Det var jag mot skiten och den skulle inte få vinna. Men si där, det gick nån minut - och helt oförberedd så låg jag sedan där med en smäll när jag halkat på det blöta. För fa..få..fåglarna vad ont det gjorde! Stod och gastade åt den ett bra tag men insåg sen att den vägrade att lyssna. Skithögen vann.

Inga kommentarer: