lördag 25 oktober 2008

Smuts och drägg på ankaret

"Betong är mysigt"

Träffade min kära gamla Jenny Plopp igår, det blir en hel del tid mellan gångerna vi ses. Nu var det ju bara ett år sedan (om man inte räknar sådana gånger man råkar springa på varandra i Stockholms tunnelbana), så det går åt rätt håll i alla fall. Jösses, var det inte nyligen vi fnittrade runt i Åsö´s korridorer och sprang runt på söders gator? Praoade på Vivo med snygg-Björn och försökte växa upp. Hon har en fin lägenhet som jag efter en hel del trubbel lyckades hitta till. Trodde jag mindes rätt, men det var åt helt fel håll. Fick hjälp av ett äldre par som ledde mig fram till porten och även lärde mig några meningar på persiska. Efter tjattrande, vindrickande och en och annan nöt hamnade vi inne på Anchor. Har intalat mig att sådana ställen är så roliga just för att åldersvariationen är så bred. Men jag vet inte jag. Himmelen vad mycket puckon det finns där ute i stockholmsnatten. Åk hem till eran egen planet.

Nu ska Brita och jag planera, drömma och fixa. Hur mycket salsa orkar man dansa egentligen? Var hittar man de bästa och mesta Mojitosarna? Vilken strand är i verkligheten den man har i tankarna när man tänker paradis?

Inga kommentarer: