måndag 12 augusti 2013

Maggie


Efter en lång men inte allt för hård natt tog jag mig ut till Maggie som behövde ridas. Allt gick inte enligt planerna igår eftersom vi inte ens kom in i parken för det var så otroligt mycket människor. Alla ville se Tenecious D! Det var kaos på hela djurgården. För mig var inte konserten det viktiga, det var att få samla ihop mina människor. Jag hade en underbar kväll med mina vänner, mina syskon och min finaste Camilo.

Maggie var pigg och glad, kanske för att flugsvärmarna har minskat och det är svalare i luften. Hon följde glatt med från kompisarna och in i stallet. Jag älskar när man märker att hästen man borstar verkligen njuter av det, då slår man två flugor i en smäll - man får hästen ren och man ger den lite mys.
Hon är ett fullblodssto som gått löp och efter det haft en del föl. Så nu när hon är elva ska hon börja dressyrtränas. Det är som att träna en unghäst, hon har inte så mycket balans och inte så mycket muskler, men viljan har hon och blir så lycklig när man berömmer henne när hon gör rätt.
Det blir mycket skrittarbete, vilket stärker och bygger upp i ett lagom tempo. Där hinner hon med och får känna sig trygg innan vi går över till trav och galopp. I traven har hon svårt för sig, men så fort hon hittar sin balans och bär sig själv berömmer jag henne och saktar av till skritt för att fortsätta arbeta där.
Det ska bli bra det här.

Inga kommentarer: