söndag 23 juni 2013

Thank you for the music

Snipp snapp snut, så var sagan slut. Dags att ta nya tag, hitta ett arbete där man arbetar MED varandra och inte MOT varandra. Jag hade redan tackat nej till det nya jobberbjudandet när jag sa upp mig, jag ville mest bara se vad reaktionen blev. Och det verkade ju vara en lättnad att bli av med mig, det förstår jag ju. Så JOBBIG jag är, som vill att hästarna ska kunna gå i balans och rakt fram, bära sig i en bra rytm, innan man börjar böja dem sönder och samman. Så otroligt TRÖTTSAM jag är, som vill slussa in unghästarna lite lagom succesivt i taget istället för att slänga in dem hejvilt för att det fattas hästar när det är trippelbokat. Det förstår ju jag det. Måste vara skönt att bli av med mig.

Nu ska jag ut och ta mig en löparrunda i solskenet, sen skicka iväg lite mail till stall jag har spanat in, i min nystädade lya. Sen får jag kramas med min allra finaste som slutar jobbet om några timmar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad tråkigt!
Skulle vara kul om du hade tid att komma och hälsa på!
/Syvonne

Anonym sa...

Så himla trist att den som är duktig ska betraktas som "jobbig" - så synd för hästarna att du inte jobbar kvar!!