måndag 10 juni 2013

Sommarnatt

Åska och dunder. Men det är ändå sommar-stormar, så det är helt okej. Så länge ordet sommar finns med, så är allt lugnt. Har tagit mig hem till lägenheten en sväng innan jag ska till Grönan. Hur kan en plats bli så skitig trots att ingen bor där? Är det små troll som går runt och skitar ner måntro?
Igår fick jag och Camilo en gemensam ledig dag, woho. Det har inte hänt på länge. Vi drog till Skeppsbar och var sociala, det har inte heller hänt på ett tag. Från att ha festat gärnet förra sommaren, har jag blivit rätt så tråkig. Men det är okej det med, så länge jag har min Camilo vid min sida. Så vi kan vara tråkiga tillsammans. Det var knökfullt på älskade Skeppsbar igår, fullt av vänner och glädje.
Femkampssäsongen är i full gång. Jag har lärt mig att skrika från magen och jag känner mig så trygg i min nya roll. Jag har världens bästa jobb.
Jag älskar den svenska sommaren, men det räcker med att jag ser en karta så suger det till i magen av längtan. Ett flygplan. Dofterna. Friheten. Jag måste bara hålla ut.
Hästarna går fint nu, Jerzy är underbar och Jerrmarus börjar kunna att svänga i balans nu. Lilla pojken. Men jag saknar ändå mina spanska hingstar.

Inga kommentarer: