onsdag 6 februari 2013

En morgon i februari..

Åter igen vaknar jag två minuter innan alarmet ringer. Min lilla stuga är otroligt varm, trots att jag skruvade ner elementen igår innan jag la mig. Släpper ut Fialka och hennes dotter Natalya som står inne på nätterna och i hagen med rejäla staket framför stallet om dagarna, eftersom den lilla inte hyser någon som helst respekt för eltrådar nu på vintern när de inte känns lika mycket. Så efter att ha funnit henne på vägen ett antal gånger får hon stall-arrest. För hennes egen skull.
Därefter gäller det att sätta på alla inackorderingar täcken och släppa ut de tio i sina hagar. Dagen är grå med lätta men snabbt fallande snöflingor. Om det bara vore vår snart.. Längtar tillbaka till mitt Barcelona, ibland undrar jag hur jag kunde flytta därifrån. Men så minns jag att skälen var goda, så jag får stå ut.

En skvätt kaffe och lite yogurt, sen är det dags att leta basjkir eftersom de troligtvis redan har begett sig upp i skogen efter sin frukost. Men men.. det är ju uppvärmning för mig, innan det är dags att svinga sig upp på dagens hästar.

Inga kommentarer: