söndag 8 maj 2011

Med svensk mark under fötterna igen..

Efter en bumpig nedfärd landade jag på Arlanda bredvid mitt rysk-svensktalande sällskap i form av en äldre dam som blev väldigt blek när vi åkte som bergochdalbana ner genom luften. Märkligt värre att höra svenska här och där och överallt. Med trötta ögon for jag hem till syster och lilla Natalia fick se sin flydda moster för allra första gången. En hästtjej ska det nog allt bli!

Efter Indiskt med hela familjen Knasboll tog jag mig in till stan. Mitt kära Stockholm. Av vid T-centralen, upp på drottninggatan efter att ha sprutat på mig av någon av mina favoritparfymer inne på Åhlen´s (just bara av gammal vana), in genom Gamla Stan med alla sina turister och föråldrade hus. Ut på kajen vid Slussen, snegla över på Gröna Lund och funderade faktiskt en nanosekund på att ta mig dit, men gud - så desperat kan man väl inte bli? Så jag styrde kosan upp över Götgatan med alla sina flashiga barer och söderfolk med uppkavlade jeans och färgglada solglasögon som de möjligtvis har snott från lillebrorsan. Förbi Medis och Ringen, tog tunnelbanan till centralen igen, ut på Kungsgatan och förbi Stureplan. My god.. orka leva sådär. Blondera håret, kleta på ett kilo smink, kräm för celluliterna, hårspray, mer läppglans, högklackade benbrytare. För vad? För vad? Ge mig ett vettigt svar. Någon? Förbi Nybrokajen och till Kungsan. Jag tror jag tog nästan hela Stockholm på en eftermiddag. Inte illa pinkat.








1 kommentar:

Anonym sa...

Snälla gå med svarta strumpor istället så blir det fint! Försök också att utrota alla vita om det går :)