lördag 17 oktober 2009

Bergochdalbana a la Michelles strupe

Den har dagen har varit helt galen. Medardo skulle antligen fa vara ledig for en gangs skull, eftersom han har hela stallet sjalv nu nar Ivan ar hemma i Ecuador pa semester. Sa jag, Linnea och David fick ta hans jobb ocksa, utover att rida alla vara hastar. Jag ljuger inte nar jag sager att vi har jobbat i fjorton timmar, i strack. En yttepytte paus for att slanga i sig nagot som ska kallas atbart, upp till stallet igen och slita vidare. En trost ar ju i alla fall att hastarna gick nagorlunda bra allihopa. Chillon (aka Harry) fick inga tokryck, Lancero latsades inte bli radd och bralla ivag, Chirivita var inte lika mycket bitch som vanligt och ja.. you get it.

Igar nar jag visade min unghingst (som tydligen heter Chevere, har jag fatt veta nu) for en klient, satt jag dar med andan i halsen eftersom vi inte kunnat galoppera pa utebanan riktigt ordentligt forut. Men han var helt okej och jag andades ut, men fick nagot annat i halsen forutom andan. En disorienterad satans fluga kravlade runt dar och jag som inte kunde stanna eftersom koparen skulle se hur fin hasten ar fick fint svalja skiten, le och galoppera vidare. Mums.


Little dream ar antligen bra igen. Har ska busas!

Inga kommentarer: