tisdag 20 januari 2009

Habana es mucho fantastico!

Nu ar vi tillbaka i Havanna dar vi borjade. Efter en vecka i huvudstaden tog vi oss ner till Trinidad, vilket var en fin liten stad men inte mycket mer. De hade fina strander, dar vi traffade nagra osterrikare som vi akte med till Santa Clara. Dar utvidgade vi vara kultursinnen och sag det fantastiska Che Guevara-monumentet med tillhorande museum. Mycket intressant. Darefter for vi uppat till Caibarien och ogruppen Cayo Santa Maria. Har nog aldrig sett nagot sa blatt hav i hela mitt liv. Efter det fick vi skjuts tillbaka till Santa Clara dar vi tog taget till Cienfuegos. Inget forsta klass-tag direkt, mer som en godsvagn med plaststolar som man hade i lagstadiet. Men vem har sagt att det ska vara bekvamt hela tiden?
Stannade i Cienfuegos ett tag dar vi traffade en tysk som foljde med oss upp till bergen i El Nicho. Om det finns ett paradis pa jorden sa har jag nog varit dar.

Nu ar vi som sagt tillbaka i denna stora fantastiska stad och det ar markligt hur hemma jag kanner mig har. Nu behover jag spara pa min internet-tid, men jag hoppas att ni alla mar bra dar hemma. Stora, stora kramar fran Cuba.

Love ya!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh va spännande!

Joel Alvarez sa...

ta med dig några kg sol... :)