fredag 12 oktober 2012

J:na springer ut

Det börjar bli lite för kallt för en Michelle i Sverige nu. Tack och lov för alla fina människor omkring mig och mina älskade hästar. De värmer mig nästan likasamma som ett soligt land i söder. Har bott i min lilla röda stuga i över en vecka nu och hittat lugnet i min själ. Så lugnt som det nu kan bli där inne. De små har skött sig exemplariskt och jag känner mig som en orolig mor då barnen ska skolas in på dagis. Jarek och Jasjin är nästan mogna nog att hoppa över det sista året i gymnasiet och direkt ut i arbetslivet. Jerzy går lumpen och behöver lära sig mer diciplin innan han får mönstra. Han har dock permission ibland och kan då leka runt lite med de andra som är vuxna nog. Jelena och Jirinka har bara börjat grundskolan, men är brådmogna små flickor och har framtiden för sig. Jerrmarus går i specialklass eftersom har är född fel tid på året och har varit sjukskriven en tid. Men vilken stjärna vi har på språng! Jag älskar dem allihopa och är så stolt över mina små skyddslingar. Nästa vända är det dags för K:na. Spännande.

2 kommentarer:

Turledare sa...

Ja dom är underbara de små liven och du oxå

Turledare sa...

Ja dom är underbara de små liven och du oxå