fredag 10 februari 2012

Vänd ansiktet mot solen

Och jag som var så glad att det inte var lika kallt som förra vintern. Tji fick jag. Hela veckan har vi fått fylla hinkar på mornarna från köket bära ut till varje häst eftersom alla ledningar till vattenkopparna frusit. Och ridbanorna har bara gått att använda mitt på dagen och eftermiddagen när de tinat upp. Täcken på, täcken av. Var det inte det här jag skulle slippa när jag emigrerade till spanien? Nåväl, ingen snö har vi på marken. Även om det var två dagar som det snöade och det låg kvar ett bra tag. En sisådär fyra-fem timmar i alla fall.
Och att duscha, det är en konst i sig. Det får man göra mitt på dagen annars transformeras man till en is-skulptur när man kliver ur. Hela vårat allrum har stora fönster (superbra isolering.. not) och på vissa ställen kan man till och med känna vinden blåsa in. Heja. Varmaste stället är mitt rum med mitt lilla men effektiva element. Hej björn i ide.

Inga kommentarer: