tisdag 28 februari 2012

Atombomb X

Hittade tjugonio svenska kronor tidigare idag när jag städade. De ser så underliga ut, som leksakspengar. Är det inte märkligt, att här betyder de ingenting. Men om man tar sig till Sverige kan man få.. tre liter mjölk, eller ett mål på McDonalds.

Solen börjar värma på riktigt nu och mina fräknar slår ut, har ränder efter linnet och håret blir ljusare. Jo, men visst är sommaren på väg nu. Längtar så det gör ont.

Nena går hur bra som helst, min fina flicka. En jag vissa dagar vill skicka till hundmats-fabriken ibland är X-el.. stora klunsen. Hur söt och go som helst från marken, man kliver upp.. han lunkar till ridbanan.. allt börjar bra, man tänker "åh, han har en bra dag idag".. man slappnar av.. och KABOOM! Så exploderar han. Lagom kul, med tanke på att han är omkring en och sjuttio och rätt krallig. Och det är en sak med en häst som är nervös mest hela tiden, då är man beredd. Men sådana där utbrott när man minst anar det.. Lyckas åtminstone sitta kvar, får stopp på honom får jag med.. till slut. Men lite underhållande är det ändå. Jag har ju inte långtråkigt på jobbet i alla fall.




Inga kommentarer: