tisdag 9 december 2008

Skrammel och kramar som hjälper



Den senaste veckan har jag varit med Röda korset tre pass i deras kram-kampanj som de arbetar med just nu. En av gångerna stod vi på en kryssingsterminal och där var det relativt lätt att få med folk på noterna. Träffade många goa och glada människor, men så skulle de ju iväg över havet och supa skallen av sig också. I Ringens centrum var det betydligt svårare och jag blev chockad över hur folk kan bete sig. Utan att få det att låta för egocentriskt, så är jag absolut inte van att bli ignorerad på det sättet! Visst kan jag förstå om man inte har lust att bidra med något, men bemöt ändå oss som står där helt frivilligt med någorlunda respekt i alla fall istället för att vända bort blicken och totalt skita i om någon ställer en helt vanlig fråga. Skäms på er folk! Nästa vända var på fältöversten på östermalm och där hade jag inte väntat mig några mirakel heller. Men jag träffade många underbara ungar som knackade en i ryggen och när man vände sig om fick man ner ett par kronor i bössan. Även om det inte är mycket så värmer det att de yngre ändå försöker.

Nu ligger nedräkningen endast på tjugosju. Tiden kommer att rassla iväg, bäst att pre-packa lite redan nu om jag känner mig själv rätt. Jag tycker faktiskt att det är lite småtrist att jag bara ska mellanlanda i Madrid. Jag fann det rätt underhållande att hamna på olika platser i olika länder och träffa människor man aldrig skulle ha mött annars. Jag älskar flygplatser.

Inga kommentarer: