måndag 31 december 2007

Det regnar i hela världen förutom Florida

I Stockholm regnade det.
I Frankfurt regnade det.
I Washington D.C. regnade det.
I Florida är det vindstilla och syrsorna spelar.
Det är kvavt som inne i den konstgjorda regnskogen på Aquaria.
Bara det att det står palmer utanför fönstret istället för nakna kvistar är rätt så märkligt.
Klockan är över två på natten och jag ska försöka sova. Lär inte bli så svårt.
Jag har varit mer i luften i dag än vad jag har varit på jorden, har flugit mer än vad jag har gjort under hela min livstid.

Jag trodde att jag skulle hinna logga in på en dator i Frankfurt eller Washington. Men i Frankfurt gick tiden åt att ta sig igenom hela flygplatsen. Och när jag skulle resa vidare inom USA höll jag på att inte få komma in över huvudtaget. Kunde ju inte gatuadressen jag skulle till, så jag blev kvar när alla andra satte sig på planet. Efter att ha övertygat dem om att jag inte skulle spränga varken plan eller byggnader fick jag springa med andan ända uppe vid polyperna till min gate. Usch.

Men nu är jag här.
"Beware of the alligators" sa skylten när vi åkte in i deras bostadsområde. Känns tryggt. Kanske man skulle skaffa. En vakt-alligator. Varenda pittbull kan slänga sig i väggen.

God morgon på er och god natt på mig!

Inga kommentarer: