tisdag 22 oktober 2013

Maggie Tulliver

Har precis varit och städat ur lägenheten igen, jag börjar få rutin på det där nu. Ett steg närmare Chile. Ett steg närmare min dröm. Ända sedan barnsben har det varit en av mina högsta önskningar, och trots att jag har rest runt mycket och detta även i sydamerika - så har mitt öde aldrig fört mig dit. Men nu, nu är jag så nära. Mitt magiska Chile.

Är så trött i kroppen, men på ett skönt sätt. Förkylningen börjar att släppa sitt grepp, med hjälp av mycket te med ingefära, citron och honung. Dunderkuren nummer ett. Så jag har varit ute och tränat Maggie i regnet. Hennes nya dressyrsadel gör underverk med henne, hon kan röra sig utan att bli hindrad, hon är stabilare och villigare. Öppnorna och skänkelvikningarna i traven flyter på och hon kan samla sig bra mycket lättare. Fina tjejen!

 

Inga kommentarer: