fredag 31 maj 2013

Work it, work it!

Nu ser jag ljuset i tunneln! Sista arbetsdagen på Grönan efter tio dagars galet springandes, skuttandes och hojtandes.Senast jag hade en helt ledig dag, var när jag blev hemskickad från parken för att jag hade tappat rösten totalt. Det var 21 dagar sedan. Jag älskar mina jobb, men någon gång måste jag vila också. Mitt underbara gamla gymnasium har sina Berga-dagarna och jag funderar på att ta mig dit och kila, för att sedan ta mig ut till hästarna.
Igår var vi en femkampsvärd över och jag gick till min stora glädje till attraktion istället, jag började på Vilda Musen men blev lovad att gå till Insane sen. Älskade Insane. Sommarkrysset kom och filmade, de spände fast en kamera i en av vagnarna och lät gästerna sitta och säga ett varsitt lottonummer som kommer att sändas i TV sen. Det var kul att se hur exalterade alla blev över att få säga ett nummer i rutan. Min tid där blev inte långvarig då ett femkampsgäng hade spontanbokat en värd. Så det var bara att springa och byta om till den randiga domartröjan. Jag fångade upp mitt gäng och vi hade en hejdundrande kamp. Sen att det blev strul med faktureringsuppgifter och priser som var slut i en av butikerna så jag fick springa genom hela parken precis innan prisutdelningen, det märkte de inte av alls. Och det är precis det som är mitt jobb. Got to love it.

Inga kommentarer: