söndag 21 april 2013

Släpp björnarna loss, det är vår!

Idag kunde jag ta av min inpå bara linnet när jag och Camilo var ute och promenerade i Visättra. Jag insåg härom dagen att jag har varit i dessa områden massvis när jag tränade agility med Minus när jag var yngre. Det tog mig bara ett par månader att komma på det. Jag letade febrilt efter tussilagos men kunde inte hitta några, istället fann jag tre maskrosor som satt ihopkurade i värmen intill en husvägg. Underbar dag igår. Vi drog till Skansen, eftersom vi kommer in gratis där med våra arbetskort från Gröna Lund. Björnungarna hade kommit ut, men de låg bara i en klump och sov allihopa så vi såg inte mycket förutom deras små ludna rumpor som stack upp. Vildsvinskultingarna var det dock full fräs på! De är så söta i sina bruna små ränder. Vargarna lyckades vi också få syn på till slut. De busade och härjade, jag ville springa in där och leka med dem. Men inser snabbt att det är en ganska dum idé.
Vi tog båten över till Gamla stan där vi tryckte i oss glass i solen, tittandes på folk som gled förbi mot Slussen. Vackra, vackra stad. Promenerade till söder där vi styrde in på Göta Ark, som har en fin, lite undanskymd uteservering. Solen började att säga tack för idag och vi satt där med ett varsitt glas cider och öl i handen och två likadana redan i magarna. Efter det tog vi oss till Biljardhallen där jag övade på mina färdigheter ännu en gång. Från att aldrig ha hållt i en kö så har jag blivit rätt så hyffsad, må jag säga.
På väg hem mot Södra Station slank vi in på en restaurang och jag fick min älskade sushi ändå. Tur att de hade friterad kyckling med sötsur sås till Camilo också.
Tänk om alla dagar kunde vara som dessa.






                       


1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken underbar dag!
/Syvonne