måndag 15 april 2013

Imse vimse spindel.

Idag har himlen varit vidöppen och det har fullkomligt vräkt ner. Men eftersom jag alltid försöker att vara en positiv människa och tänka ur ett bra perspektiv, så smälter ju snön så otroligt mycket snabbare. Och när solen väl behagar titta fram igen, på ondag sägs det, så kommer det bara säga -bam!- så kommer allting stå i en grön, skön, härlig skrud. Blommorna kommer att poppa upp som myggbett om sommaren och jag kommer att njuta i fulla drag.
Jag fick alla unghästarna tränade idag, för jag hade hjälp av praktikanten Annie. Tack för det! Koskov blir bara bättre och bättre. Han som var en sådan buffel är nu nästan en gentleman (förutom när han är med sina vänner i hagen förstås) och jag har kunnat att börja tömköra honom. Det är en viktig del av inridningen, tycker jag.
Imorgon hoppas jag dock på ett torrare väder och ska njuta av att jag har ett sådant fint liv.

Inga kommentarer: