fredag 3 september 2010

Let it be

Sitter återigen vid fotbollsarenan och inväntar min kärlek, min bästa vän inkluderat i den finaste människa jag någonsin haft vid min sida. Sedan tillbaka hem till stallet för att skapa några av våra super-smörgåsar, jag tror att hans Dagobert-mixar tar priset men jag är inte långt ifrån.
Min fina Bolero blev troligtvis såld idag. Jag hade ett personligt dilemma häromdagen när jag skulle visa honom för klienterna, rid bra och hästen blir såld - rid dåligt och få skäll och förolämpa hästen till råga på det. Jag tog tjuren vid hornen och red som Bolero förtjänar, för han är en fantastisk varelse. Men det svider i hjärtat, även om han nu kommer till ett utomordentligt ställe. Jag känner mig egoistisk när jag vill ha honom här, för jag vet ju att han behöver ju inte MIG. Men jag hade gärna fortsatt ha honom i mitt liv. Men som Salva säger, hästar går och hästar kommer och det finns andra som kommer att fånga mitt hjärta. Jag har varit med om det här förut, men det svider. Fina, fina hästepållen. Hade en skitdag rent personligt och det här var droppen som fick bägaren att rinna, svämma, ösa över och jag fick torka mina tårar på min Zorro´s axlar ännu en gång.

Red token Fuego idag igen och det börjar arta sig. Han är inte lika galen när jag sitter på som från marken. Jag har sagt att jag aldrig mer ska rida in och träna unghästar, men jag kan inte ljuga för mig själv när jag känner hur mycket jag faktiskt tycker om det. Det är här jag hör hemma.

Diana Ross - If we hold on together

Inga kommentarer: