fredag 16 mars 2012

Tio lektioner av Einstein

Einstein sa att han egentligen inte var så fantastiskt intelligent, men att han följde vissa regler..

Nummer ett - Följ din nyfikenhet. "Jag har egentligen ingen speciell talang, jag bara väldigt passionerat nyfiken"
Nummer två - Uthållighet är värdefullt "Jag är inte så smart, men jag stannar vid problemen längre"
Nummer tre - Fokus på nuet. "Den man som kan köra säkert samtidigt som han kysser en flicka ger inte kyssen den uppmärksamhet den förtjänar"
Nummer fyra - "Fantasi är stort. Fantasin är allt, det är viktigare än kunskap"
Nummer fem - Gör misstag. "Den som aldrig gjort misstag provade aldrig något nytt"
Nummer sex - Lev i ögonblicket "Jag tänker inte på framtiden - den kommer snart ändå"
Nummer sju - Skapa värde. "Sök inte efter framgång, sök efter att bli värdefull"
Nummer åtta - Upprepa inte. "Galenskap - att upprepa samma sak gång på gång och förvänta sig olika resultat"
Nummer nio - Kunskap kommer från erfarenhet. "Information är inte kunskap, källan till kunskap är erfarenhet"
Nummer tio - Lär dig spelet för att sedan spela bättre. "Du måste lära dig reglerna i spelet, och sen spela bättre än någon annan"

Inga kommentarer: