onsdag 1 juni 2011

Sadness is a blessing.

Världen är alldeles nytvättad efter gårdagens storm som drog över. Solen speglar sig i vattendropparna som hänger kvar i trädkronans blad och pölarna drar sig långsamt undan. Allt är som ursprunget ur en tvätt i sextio grader fintvätt. Jag känner mig som att jag också var med av en del av programmet, men att jag endast deltog i centrifugeringen. Min värld har vänts upp och ner. Jag har vänt upp och ner på min värld. Allt är ut och in och bak och fram.
Armarna hänger stilla men hjärtat mitt snurrar fortfarande runt och kippar efter andan av g-krafterna. Jag raderar bort spåren efter mig och jag vet inte om jag svävar eller faller. Jag skulle kunna försöka hoppa upp i luften av lycka men skulle troligtvis falla ner till marken efteråt av den tunga sorgen i mina celler. Jag har svårt att andas.

Inga kommentarer: