lördag 21 augusti 2010

Yess ass

Det är hett som i en bakugn och de stackars hästarna är sjöblöta av svett bara genom att stå i sina boxar. Lyckliga äro de få som bor i någon av de de fem hagar som vi har, kanske kan de fånga någon vindfläkt. Jag får nästan ont i magen ibland när jag tänker på hur vi behandlar våra älskade djur genom att stänga in dem så här. Men så här är hästvärlden och jag vill inte vara utan dem, så jag försöker med blod, svett och tårar att göra livet så behagligt för dem som möjligt.

Jag och Salva far omkring lite överallt när inte jag slavar med hästarna eller när han är på sin elcentral. Ut till kusten, upp till bergen eller till videobutiken. I natt kom vi hem runt tolv när han checkat sina mätare och stängt av alla generatorer och vad han nu har för sig, men jag var för pigg för att gå till sängs - så vi styrde kosan upp till bergen och for runt där i två timmar på små slingriga och guppiga vägar. Såg nattdjur, ugglor och stjärnor i tusentals. Så kan man ju också göra. Inga problem med sömnen sen.

Jag älskar mina berg. Och mina hästar. Och min Zorro, förstås.




1 kommentar:

Hanna sa...

Hej du.
Vi känner väl inte varandra sådär jättebra men jag måste ändå fråga (och först berömma dig för att du skriver väldigt bra) hur känner du Brita? Kommer hon "ursprungligen" från dalarna? Jag känner igen henne så kusligt mycket ..

Mvh Hanna (en gång Berganörd.. )